dimecres, 5 de juny del 2019

[Vídeo] Menors i CIE

Vídeo de la Campaña estatal por el cierre de los CIE y el fin de las deportaciones



[CATALÀ, més avall en castellà]

La tancada al CIE de persones menors d'edat evidencia una vegada més la recurrent vulneració de drets que succeeix en els CIE i en el control de fronteres. Els Centres d'Internament d'Estrangers són espais de discriminació, càstig, control i repressió de les persones que es veuen obligades a estar en situació irregular. Aquests centres provoquen dany i sofriment que, en el cas de menors, és especialment perniciós. La tancada d'un/una menor al CIE és tan sols una de les conseqüències d'un complex sistema racista, discriminatori i violent de control de les fronteres, on preval la condició d'estranger abans que la de menor.

Amb l'internament d'un menor al CIE l'Estat incompleix la seva obligació de protecció de la infància ,així com el seu deure i compromisos adquirits en la Convenció sobre els Drets de l'Infant d'actuar apartir de l'interès superior del menor, respectant el principi de no discriminació, garantint el dret a tenir un desenvolupament adequat, a ser escoltat i a que les seves opinions siguin tingudes en compte.

Quin tipus de societat col·loca la defensa fanàtica de control de fronteres abans que la cura i la protecció de les menors?



[CASTELLÀ]

Menores y CIE


El encierro en el CIE de personas menores de edad evidencia una vez más la recurrente vulneración de derechos que sucede en los CIE y en el control de fronteras. Los Centros de Internamiento de Extranjeros son espacios de discriminación, castigo, control y represión de las personas que se ven obligadas a estar en situación irregular. Estos centros provocan daño y sufrimiento que, en el caso de menores, es especialmente pernicioso. El encierro de un/una menor en el CIE es tan sólo una de las consecuencias de un complejo sistema racista, discriminatorio y violento de control de las fronteras, donde prima la condición de extranjero antes que la de menor.

Con el internamiento de un menor en el CIE el Estado incumple su obligación de protección de la infancia así como su deber y compromisos adquiridos en la Convención sobre los Derechos del Niño de actuar en base al interés superior del menor, respetando el principio de no discriminación, garantizando el derecho a tener un desarrollo adecuado, a ser oído y a que sus opiniones sean tenidas en cuenta.

¿Qué tipo de sociedad coloca la defensa fanática de control de fronteras antes que el cuidado y la protección de las menores?