dijous, 1 de març del 2018

#plaçaIDRISSA: 17.840 gràcies!

Entre aquestes dues fotos han passat 2 mesos al llarg dels quals 17.840 persones han signat per demanar que la Plaça Antonio López es digui Plaça Idrissa Diallo.

Moltes gràcies a tots els col·lectius i persones que ens heu ajudat a aconseguir-ho!

Entre estas dos fotos han pasado 2 meses a lo largo de los cuales 17.840 personas han firmado para pedir que la Plaza Antonio López se llame Plaza Idrissa Diallo.

Muchas gracias a todos los colectivos y personas que nos habéis ayudado a conseguirlo!

Foto Paco Freire
Foto: Metromuster

[CATALÀ, más abajo en castellano]

En els darrers dos mesos hem parlat molt d'un esclavista que no es mereix ser glorificat per un monument ni donar nom a una plaça. També hem parlat molt d'Idrissa Diallo, un noi de Guinea Conakry que va morir al CIE de Barcelona estant sota custòdia de l'Estat. Hem explicat moltes vegades que ell sí mereix donar nom a una plaça, per ell i per tots als que representa. 

En aquests dos mesos hem parlat molt de memòria, de reparació històrica.

I moltes persones, la immensa majoria, han signat amb ganes, amb intenció, amb empatia. Hem sentit moltes vegades  "sort", "a veure si ho aconseguim", "gràcies per la iniciativa". Moltes, a més, han volgut ajudar a recollir firmes, s'han endut plecs per omplir, els han deixat als seus col·lectius, ateneus i casals. 

També hem rebut  negatives, algunes persones argumentant que no treurien l'estàtua, altres que posarien un altre nom (a alguns se'ls escapava dir "algú d'aquí"), altres defensant que Antonio López va fer moltes coses bones per la ciutat i que ser un negrer no es prou raó per discutir el seu llegat.  Algunes respostes ens han sorprés, altres ens han fet somriure, però algunes ens han ofès i indignat per la càrrega de racisme i violència que comportaven. En tot cas, parlar amb tanta gent diferent als carrers de la ciutat ens ha confirmat la necessitat de continuar avançant en la denúncia de tot tipus de discriminació i violència racista. 

El final de la campanya coincideix amb la baixada de l'estàtua que ha programat l'Ajuntament de Barcelona per al diumenge 4 de març. Per descomptat, ens alegra que per fi es tregui l'estatua i s'expliqui el seu vergonyós passat. I demanem que es continui retirant i assenyalant altres monuments lligats al passat esclavista de la ciutat. 

Però la nostra campanya és una altra cosa. El que demana és un canvi de nom de la plaça que signifiqui una reparació història i que sigui decidit amb la participació de les veïnes. 17.840 veïnes ho demanem.


17.840 gràcies! Seguim!

#adeuAntonio  

  #plaçaIDRISSA




Fotomovimiento: https://www.flickr.com/photos/acampadabcnfoto/sets/72157664226961127


[CASTELLANO]

En los últimos dos meses hemos hablado mucho de un esclavista que no merece ser glorificado con un monumento ni dar nombre a una plaza. También hemos hablado mucho de Idrissa Diallo, un chico de Guinea Conakry que murió en el CIE de Barcelona estando bajo custodia del Estado. Hemos explicado muchas veces que él sí merece dar nombre a una plaza, por él y por todos a los que representa.

Hemos hablado mucho de memoria, de reparación histórica en estos dos meses.

Y muchas personas, la inmensa mayoría, han firmado con ganas, con intención, con empatía. Hemos oído muchas veces "suerte", "a ver si lo conseguimos", "gracias por la iniciativa". Muchas, además, han querido ayudar a recoger firmas, se han llevado pliegos para llenar, los han dejado en sus colectivos, ateneos y centros.

También hemos recibido negativas, algunas personas argumentando que no sacarían la estatua, otros que pondrían otro nombre (a algunos se les escapaba decir "alguien de aquí"), otros defendiendo que Antonio López hizo muchas cosas buenas por la ciudad y que ser un negrero no se suficiente razón para discutir su legado. Algunas respuestas nos han sorprendido, otras nos han hecho sonreír, pero algunas nos han ofendido e indignado por la carga de racismo y violencia que conllevaban. En todo caso, hablar con tanta gente diferente en las calles de la ciudad nos ha confirmado la necesidad de continuar avanzando en la denuncia de todo tipo de discriminación y violencia racista.

El final de la campaña coincide con la bajada de la estatua que ha programado el Ayuntamiento de Barcelona para el domingo 4 de marzo. Por supuesto, nos alegra que por fin se quite la estatua y se explique su vergonzoso pasado. Y pedimos que se continúe retirando y señalando otros monumentos ligados al pasado esclavista de la ciudad.

Pero nuestra campaña es otra cosa. Lo que pide es un cambio de nombre de la plaza que signifique una reparación historia y que sea decidido con la participación de las vecinas. 17.840 vecinas lo pedimos.


17.840 gracias! Seguimos!

#adeuAntonio  

  #plaçaIDRISSA






Fotomovimiento: https://www.flickr.com/photos/acampadabcnfoto/sets/72157664226961127